HOME

Wednesday, September 7, 2011

CARA MEMBAIKI PAYUNG AVIRA YANG TERTUTUP

AVIRA merupakan antivirus percuma yang terkenal dengan perlindungannya yg sensitif. namun seperti antivirus lain, AVIRA tetap mempunyai kelemahannya dan tahap antivirus ini tidak dapat membantu melindungi komputer anda adalah apabila payung AVIRA tertutup dan tidak boleh dibuka..

Terdapat tiga kemungkinan berlakunya perkara payung AVIRA tidak berfungsi/terbuka:

Langkah - langkah:

1. berkemungkinan anda tidak sengaja menutup / disablekan antivirus tersebut dan menyebabkan payungnya tertutup... jadi langkahnya adalah cuba periksa sama ada anda enable/ disable antivirus tersebut. jika anda disablekan antivirus tersebut, cuba enablekan.. jika tidak berhasil, cuba uninstall dan kemudian install kembali antivirus tersebut..

2. jika payungnya masih juga tertutup, Komputer anda mungkin dimasuki virus terbaru dan AVIRA tidak mampu mengesan virus tersebut sehingga virus tersebut merosakkan sistem Anti-Virusnya.

3. anda mungkin menggunakan AVIRA versi lama tetapi menggunakan database update yang terbaru sehingga antivirusnya tidak dapat menjalankan update terbaru tersebut.



CARA MENGATASI:

1. Download TFC.exe by OldTimer di sini.

2. kemudian, install TFC.exe tersebut dan PASTIKAN ANDA TELAH SIMPAN/SAVE DATA ANDA TERLEBIH DAHULU kerana semua aplikasi berkemungkinan akan tertutup.

3. kemudian tekan start utk software tersebut dan selepas selesai, komputer anda diminta utk reboot sistem dan komputer akan restart sendiri. jika komputer anda tidak restart, maka anda perlu restart komputer anda secara manual.

kemudian periksa sama ada payung AVIRA sudah terbuka atau masih tertutup.

sumber rujukan: http://www.forum-indoflasher.com/vbb/showthread.php?t=284659


2 comments:

  1. nice share gan.. koment back ya http://dexamaker.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. jual game pc murah rp.4000-5000/dvd
    www.aliagame.com

    ReplyDelete